“De voorkennis die ROMYN heeft, maakt het verschil”

Eind vorig jaar ging Anneke Hogendoorn op zoek naar een leuke baan voor het laatste werkzame deel van haar leven. Het moest niet zomaar een baan zijn, maar een plek en taak die naadloos zouden passen in het laatste werkzame deel van haar leven. Die vond ze via ROMYN.

Anneke: “Ik heb altijd als managementassistent gewerkt, in allerlei soorten omgevingen. Voor kleine en grote bedrijven, commercieel en non-profit. Niet alles was even leuk, het meeste gelukkig wel, maar het belangrijkste is dat ik veel heb geleerd.

Op een bepaald moment in mijn carrière was ik op zoek naar een nieuwe job en kwam ik in contact met Marleen Wallerbosch. Marleen raadde mij de vacature die mijn aandacht had getrokken echter af: zij vermoedde dat ik er niet gelukkig zou worden. Zo oprecht, ze voelde dat goed aan. Ik vond destijds zelf een andere baan en het contact met ROMYN verwaterde. Tot eind december 2023: Wieger Dijkstra attendeerde mij op een mooie vacature en plande een afspraak in voor Anne Bos en mij. Daaruit volgde een ontzettend fijn gesprek! Het was zo open en eerlijk, ik kon alles delen zonder schaamte, en we gingen echt de diepte in. Anne wist ook precies wat de klant wilde en aan het eind van ons gesprek zei ze dat ze mij er wel zag werken.”

Voorkennis maakt het verschil

“Maar, ik moest nog wel even aan de slag. Ze gaf me de opdracht om mijn motivatie opnieuw te schrijven, nu met de informatie die ik had gekregen uit ons gesprek. En dat vond ik echt: WOW. Hieruit bleek het verschil dat een bureau maakt ten opzichte van een gewone sollicitatieprocedure waarin je die voorkennis niet hebt.

Op 18 januari mocht ik op gesprek bij Lister, die mensen ondersteunt van wie het leven ontwricht is geraakt door een psychiatrische kwetsbaarheid of verslaving. Zij bieden begeleiding thuis en beschermd wonen waardoor cliënten hun leven weer op orde kunnen krijgen en weer zo zelfstandig mogelijk kunnen leven. Het gesprek verliep precies zoals Anne voorspelde. Er waren geen verrassingen en alle informatie die ik vooraf had gekregen was compleet. Op 15 februari ben ik er gestart als managementassistent (of bestuurssecretaresse zoals ze het zelf noemen).

Deze baan past zo ontzettend goed bij me. De sfeer, de cultuur, mijn collega’s, alles klopt. Ik zit hier zo op mijn plek! Het inwerkprogramma was fantastisch, ik mocht vier dagen met nieuwe collega’s op pad. Dat heeft een goede basis gelegd en mede daardoor kan ik alles aan. Ik ben ROMYN, en in het bijzonder Anne en Wieger, zo dankbaar voor deze match. Alle credits naar hen, ze snapten precies wat zowel de klant als ik wilden.”

Wat is jouw volgende stap?

 Ben jij net als Anneke op zoek naar een volgende stap in jouw carrière in Support, Marcom of HR? Wil jij daarbij eerst goed weten of een baan wel echt iets voor je is? En wil je goed voorbereid en goed beslagen ten ijs komen? Neem contact op met Anne Bos, anne.bos@romyn.nl. We hebben hele mooie vacatures bij hele leuke opdrachtgevers, vast en interim.

Publicatiedatum: 18 april 2024

AnnekeHoogendoorn